آموزش دانلود مقاله ISI

انتشار: 3 شهریور 1403
به روز رسانی: 3 شهریور 1403
دانلود مقاله ISI

اگر با مقاله و پایان نامه سر و کار دارید، حتما با موسسه ISI آشنا هستید. یا برای مثال شنیده اید که شخصی چند مقاله ISI دارد. سایت های مختلفی در عرصه پژوهش مشغول به فعالیت هستند. هر کدام کاربرد ها و مزایای مختلفی دارند. از این سایت ها می توان برای مطالعات پژوهشی استفاده کرد. اما ISI جزو موسسه های معروف است که ممکن است نیاز باشد مقاله تان را در آن منتشر کنید. ممکن است به مطالعه مقاله ای یا دانلود مقاله ISI نیاز داشته باشید. در ادامه مطلب، تمامی توضیحات در مورد این وب سایت و کاربرد آن و نحوه مطالعه و دانلود مقاله ISI اشاره می کنیم.

وبسایت رسمی ISI چیست؟

وبسایت رسمی ISI چیست؟

ژورنال های علمی معتبری که محققان همواره با آن ها سر و کار دارند، در ISI گرد آوری شده اند. واژه ی ISI، مخفف عبارت “Institute for scientific Information”” است. همان طور که نام ISI نشان می دهد، یک موسسه برای اطلاعات علمی است و پایگاهی برای ژورنال های علمی مختلف ارائه می دهد. پژوهشگران مقالات خود را برای داوری این ژورنال ها ارسال می کنند و پس از پذیرش و اعتبار سنجی مقالات، در ژورنال مربوطه منتشر می شود.

این موسسه در سال 1961 و توسط یوجین گارفیلد تاسیس شد. بعد ها توسط موسسه علمی تامسون خریداری شد. تمامی مقاله های این موسسه، به زبان انگلیسی ارائه می شوند. موسسه علمی ISI یک وبسایت رسمی دارد، اما در حال حاضر این موسسه بخشی از شرکت Clarivate است که مالک پایگاه داده‌ها و محصولات مربوط به این موسسه است. وبسایت رسمی کلاریویت شامل اطلاعاتی درباره ISI و دیگر محصولات علمی آنها است. شما می‌توانید به وبسایت کلاریویت به آدرس clarivate.com مراجعه کنید.

ویژگی های مقالات ISI

مجلات ISI از لحاظ علمی دارای اعتبار بالایی هستند و هر مقاله ای در مجلات این موسس انتشار یافت، دارای کیفیت علمی بالایی بوده است. چون مقالات با دقت زیاد داوری می شوند تا در مجلات چاپ شوند. در واقع ISI یک منبع غنی برای دست یابی به علم است. مقالات ارزشمند در این بستر قابل دسترسی است. بنابراین منبع خوبی نیز برای مطالعه مقالات و دسترسی داشتن به معتبر ترین های دنیای علم است. همچنین برخی مجلات ISI نسبت به بقیه از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.

نمره دهی به اعتبار مجلات توسط شاخصی به نام Impact factor یا ضریب تاثیر انجام می شود. ضریب تاثیر، بستگی به تعداد استناد ها به مجله دارد. هر چقدر میزان ارجاع ها و استفاده پژوهشگران از مجله در تحقیقات شان بیشتر باشد، Impact factor مجله و اعتبار آن بیشتر خواهد بود. این میزان به مدت دو سال برای مجله در نظر گرفته می شود. برای اطلاع یافتن از اینکه آیا مجله ای تحت پوشش ISI هست یا خیر، کافی است به وب سایت موسسه ISI مراجعه کرده و نام یا کد ISSN مجله را جستجو کنید.

همجنین با جستجوی نام مجله در این سایت، می توانید به مقالات آن دسترسی پیدا کنید. مطالعه و در صورت لزوم دانلود مقاله ISI قابل انجام است و برای پایان نامه خود بهتر است آن را به مجلات ISI مورد تایید وزارت علوم ارسال نمایید.

نحوه جستجو مقالات ISI

نحوه جستجو مقالات ISI

بهتر است به جای دنبال کردن یک مقاله، مجلات مرتبط را دنبال کنید. اما اگر قصد جستجوی یک مقاله ISI را دارید، باید با پایگاه های جستجوی مقاله مراجعه کنید. وب سایت های زیر تعدادی از پایگاه های جستجوی مقاله هستند که دانلود مقاله از آنها را در بخش مجله فیلینکو ارائه کرده ایم. همچنین وبسایت فیلینکو به معتبرترین منابع جستجوی مقاله متصل است و می توانید با جستجو، به دانلود رایگان مقاله و حتی دانلود مقاله ISI بپردازید.

  1. WWW.Sciencedirect.com
  2. Link.springer.com
  3. www.tandfnline.com
  4. www.webofscience.com
  5. www.scopus.com

از طریق جستجوی اطلاعات مقاله موردنظرتان در موتورهای جستجوی سایت های معرفی شده و یا وبسایت فیلینکو، می توانید به مقاله خود دسترس داشته باشید. پایگاه های جستجوی مقاله، تعداد زیاد و تنوع زیادی از مقالات با موضوعات مختلف را در بر می گیرند و به روز رسانی آن ها بطور مرتب انجام می شود. پس می توانید به راحتی به مقاله موردنظرتان دسترسی داشته باشید و آن را مطالعه یا از طریق راه های گفته شده در ادامه مطلب، به دانلود مقاله ISI بپردازید.

نحوه دانلود مقاله ISI

دانلود ژورنال های موسسه ISI بطور رایگان امکان پذیر است. اما برای دانلود مقاله ISI باید از روش دیگری استفاده کنیم.

  • از پایگاه های جستجوی مقاله، که کمی قبل تر توضیح داده شد، مقاله مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • سپس از طریق بالای صفحه، لینک مربوط به مقاله را کپی کنید. می توانید به جای لینک، از DOI مقاله استفاده کنید.
  • لینک یا DOI مقاله را در سایت های دانلود مقاله ایرانی یا خارجی سرچ می کنیم. میتوانید از وب سایت Sci-hub.TW استفاده کنید که نحوه دانلود مقاله از Sci-hub را قبلا توضیح داده ایم. از دیگر سایت های خارجی و ایرانی مرتبط هم می توانید استفاده کنید. برخی از آنها پولی هستند و برای دانلود مقاله ISI باید هزینه پرداخت کنید. برخی دیگر هم محدودیت تعداد مقاله دانلود شده دارند. بر فرض تنها دانلود 5 مقاله رایگان است و برای دانلود بیشتر، باید هزینه پرداخت کنید. سایت Sci-hub.TW این امکان را بصورت رایگان فراهم می کند.
  • وارد سایت شده و کد DOI یا لینک را وارد کنید. مقاله به شما نمایش داده می شود.
  • حالا با استفاده از گزینه دانلود موجود در صفحه، می توانید مقاله را دانلود کنید.

وب سایت های مرتبط دیگر نیز به همین روش عمل می کنند. لینک یا DOI مقاله را وارد کرده و با استفاده از گزینه download می توانید به دانلود مقاله ISI بپردازید.

سخن پایانی

موسسه ISI یک موسسه معتبر در زمینه پژوهش است که بستر نام آشنایی برای محققان به شمار می رود. مقالات و ژورنال های ISI بسیار با دقت و حساسیت بررسی می شوند و هر سال اعتبار سنجی مجدد برایآن ها انجام می شود. پس برای محققان و فعالان عرصه پژوهش بسیار مهم است که مقاله خود را در مجلات ISI منتشر کنند. این مسئله باعث افزایش اعتبار علمی محقق و پژوهش وی می شود. از این جهت، اهمیت بسیاری در دنیای علم و تحقیق دارد.

از طرفی منبع علم روز جهان و یک پایگاه اطلاعاتی جامع برای علوم مختلف به شمار می رود. پس علاوه بر درجه علمی بالای آن، جامع و پر بار نیز هست. همچنین شاخص های درجه بندی مقالات و ژورنال ها در این موسسه بسیار دقیق است و بطور مرتب اندازه گیری می شود. اما گاهی دسترسی به مقالات ISI برای محقق امری مهم به شمار می رود که به راحتی و توسط خود این موسسه امکان پذیر نشده است. هر چند دسترسی به ژورنال ها رایگان است.

ما در این مقاله به معرفی موسسه ISI و اهمیت آن پرداختیم. همچنین به نحوه جستجوی مقاله و دانلود مقاله ISI نیز اشاره کردیم تا مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد.

نظرات
نظری ثبت نشده است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای ارسال نظر ابتدا وارد شوید.
نوشته های مرتبط با این مقاله

آنچه در این مقاله می خوانید

ثبت درخواست رایگان

جهت ثبت درخواست می بایست ابتدا وارد شوید