آموزش دانلود مقاله از سایت ریسرچ گیت

انتشار: 2 شهریور 1403
به روز رسانی: 2 شهریور 1403
دانلود مقاله از سایت ریسرچ گیت

یکی از نیازمندی های محققان، مطالعه مقاله های منتشر شده در حوزه مرتبط شان است. این هدف، میتواند توسط سایت ها و بستر های مختلف تحقق یابد. در مقاله های دیگر، چند وبسایت بزرگ و مهم را بدین منظور معرفی کرده ایم. در مقاله ی پیش رو، به دانلود مقاله از سایت ریسرچ گیت و معرفی این سایت می پردازیم.

وبسایت فیلینکو ارائه دهنده خدمات جستجو و دانلود رایگان مقاله است و می توانید به راحتی به جستجو و دانلود مقالات از منابع معتبر جهان بپردازید.

معرفی وبسایت ریسرچ گیت

معرفی وبسایت ریسرچ گیت

Research Gate یک‌ شبکه‌ اجتماعی در قالب وبسایت است که محققان می‌توانند کار خود را به اشتراک بگذارند و به کارهای دیگر محققان دسترسی پیدا کنند. در واقع این سایت یک پایگاه علمی است که امکان ارتباط محققان و ارتباط در دنیای علم را فراهم می کند.

Research Gate برای یافتن سایر محققان که مطالعات مشابهی انجام می دهند، بسیار ارزشمند است. با این حال، به خاطر داشته باشید که این سایت‌ها و سایت‌های مشابه تنها دارای تعداد کمی از نشریات هستند و به نظر می‌رسد که بسیاری از آنها مدتی است که به‌روزرسانی نشده‌اند.

Research Gate ممکن است بهترین منبع برای دسترسی به مقالات علمی نباشد، ولی شما با research gate می توانید اطلاعات چکیده یا مقالات ارجاع داده شده را برای تحقیق خود مطالعه کنید. به هر حال، هنگام جستجوی آنلاین در سایت های دیگر، می توانید به متن کامل مقالات دسترسی داشته باشید.

نحوه ثبت نام و ورود به سایت ریسرچ گیت

برای ورود به سایت ریسرچ گیت، در مرورگر خود www.researchgate.net را جستجو کنید تا صفحه اصلی این وبسایت برای شما باز شود. این وبسایت یک موتور جستجو فراهم کرده است تا با استفاده از عنوان مقاله و یا نام نویسنده مقاله یا حتی چکیده ای از متن مقاله به آن دسترسی داشته باشید. ثبت نام در ریسرچ گیت رایگان است و با کلیک روی گزینه Join for free می توانید ثبت نام را انجام دهید.

در صفحه بعد، سایت Research Gate، سوالی تحت عنوان “چه نوع محققی هستید؟” از شما خواهد پرسید که از بین گزینه هایی که در اختیار شما قرار داده است یکی را انتخاب می کنید.

  • Academic or student را اگر دانشجو هستید انتخاب کنید.
  • Corporate , government, or NGO را اگر از طرف یک شرکت یا جزو سیستم های دولتی هستید انتخاب کنید.
  • Medical را اگر در حوزه علوم پزشکی فعال هستید انتخاب کنید
  • Not a researcher را اگر محقق یا دانشجو نیستید انتخاب کنید.

در مراحل بعدی، اطلاعاتی که سایت از شما میخواهد مانند نام دانشگاه یا موسسه ای که در آن فعال هستید، نام و نام خانوادگی و ایمیل را وارد کنید. برای ورود به این سایت شما باید یک ایمیل دانشگاهی یا کاری داشته باشید. اگر این مراحل را پشت سر گذاشتید، مراحل ثبت نام شما به پایان رسیده است.

برای تشخیص هویت شما اگر مقاله ای با نام شما از قبل در این بستر موجود باشد یا نویسنده ای تشابه اسمی با شما داشته باشد، سایت گزینه ای در اختیار شما قرار می دهد تا اگر نویسنده هستید یا فعالیت پژوهشی داشته اید، اعلام نمایید. گزینه ها شامل “من نویسنده هستم” ، “من نویسنده نیستم” و “رد کردن این گزینه” است که طبق موقعیت خود انتخاب می کنید.

در مرحله بعد فعالیت و حوزه های پژوهشی تان را وارد می کنید تا سایت طبق علایق و حوزه تخصص شما عمل کند. به این صورت که افرادی که در زمینه مشابه شما فعالیت می کنند و مقالاتی که در حوزه تحصصی شما وجود دارند به شما نشان داده می شود تا در صورت تمایل آن ها را دنبال کنید و به دانلود مقاله از سایت ریسرچ گیت بپردازید.

سپس در صورت تمایل می توانید برای صفحه کاربری خود تصویر نمایه آپلود کنید. اکنون اکانت شما اماده است و میتوانید از آن استفاده کنید.

نحوه جستجو مقاله در ریسرچ گیت

نحوه جستجو مقاله در ریسرچ گیت

یکی از ویژگی های مثبت ریسرچ گیت، موتور جستجوی آن است که به راحتی می توانید با هر اطلاعاتی که از مقاله دارید، حتی تاریخ انتشار آن، به جستجوی مقاله در ریسرچ گیت بپردازید. همچنین دانلود مقاله از سایت ریسرچ گیت هم به راحتی قابل انجام است.

در وبسایت Research Gate، دو بخش مختلف برای جستجوی ساده و پیشرفته داریم.

آموزش جستجوی ساده در Research Gate

برای جستجوی ساده در Research Gate، از منوی سمت چپ کادر صفحه از طریق نام نویسنده، عنوان مقاله و نام دانشگاه به مقاله دسترسی پیدا کنید. همچنین از کادر سمت راست گزینه browse result by را می توانید برای جستجو بر اساس واژه های کلیدی و نام نویسنده و… استفاده کنید.

آموزش جستجوی پیشرفته در Research Gate

شما برای جستجوی پیشرفته در سایت ریسرچ گیت، می توانید از دو گزینه کلمات کلیدی (keyword search) و خلاصه مقاله (similar abstracts) یکی را انتخاب کرده و بر اساس آن، به جستجو و دانلود مقاله از سایت ریسرچ گیت اقدام کنید. به این صورت که در نواری که مربوط به موتور جستجو است، چیزی که را بر اساس آن سرچ انجام خواهد شد نوشته و سپس سرچ می کنید.

یکی دیگر از راه های یافتن مقالات موجود در ریسرچ گیت، بخش مقالات مرتب شده بر اساس حروف الفبا است. در سمت راست و پایین قسمت جستجوی پیشرفته میتوانید به این مورد دسترسی پیدا کنید.

نحوه دانلود مقاله از سایت ریسرچ گیت

برای دانلود مقاله از سایت ریسرچ گیت ، پس از اینکه مقاله موردنظرتان را جستجو کردید، مقاله موردنظر برای شما نشان داده می شود. روی عنوان کلیک می کنید و  مشخصات مقاله را مشاهده خواهید کرد. در صورتیکه نویسنده به متن کامل مقاله دسترسی داده باشد، می توانید مقاله کامل را بصورت آنلاین مطالعه کنید یا به صورت pdf رایگان دانلود کنید. کافیست روی گزینه “Download full text PDF” کلیک کنید.

اگر نویسنده متن کامل مقاله را بارگذاری نکرده باشد، از بخش request full text، از نویسنده برای دسترسی به متن کامل مقاله درخواست می کنیم.

در سایت ریسرچ گیت شاخص هایی مثل h index برای نویسنده نمایش داده می شود. همچنین هر دانلود مقاله از سایت ریسرچ گیت یا ارجاع و استناد به آن، بعنوان امتیاز مثبت برای آن مقاله تلقی می شود و در پروفایل نویسنده و در صفحه مقاله نشان داده می شود. بنابراین می توان برای آگاهی داشتن نسبت به اعتبار علمی مقالات و نویسندگان نیز از سایت ریسرچ گیت استفاده کرد. همچنین در صفحه پروفایل خود می توانید مقاله های خودتان و یا مقاله هایی که علامتگذاری کرده و پسندیده اید را طبقه بندی کنید تا در دفعات بعدی راحت تر به آن ها دسترسی پیدا کنید.

وبسایت Research Gate به شبکه های اجتماعی لینکدین و فیسبوک هم میتواند دسترسی داشته باشد تا بتوانید رزومه تحقیقاتی و مقالات خود را در لینکدین و فیسبوک نیز اطلاع رسانی کنید.

سخن پایانی

ریسرچ گیت یک پایگاه اجتماعی برای پژوهشگران و محققان است تا از علم به روز بهره مند شوند و در دنیای علم و مقاله نویسی، پویا و فعال باشند.با توجه به پیشرفت تکنولوژی، حضور در اجتماع افراد محقق و علاقمند به علم، این هدف را تحقق می بخشد. دسترسی آسان به مقالات و ارتباط با نویسنده آنها، دسترسی به مقالات نویسندگان مختلف و امکان مطالعه و دانلود مقاله از سایت ریسرچ گیت، از ویژگی های حائز اهمیت سایت ریسرچ گیت است.

همچنین اگر می خواهید مقاله شما در دسترس و دید متخصصان و اساتید حوزه تخصصی تان در سرتاسر جهان قرار بگیرد، استفاده از ریسرچ گیت به شما پیشنهاد می شود.

نظرات
نظری ثبت نشده است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای ارسال نظر ابتدا وارد شوید.
نوشته های مرتبط با این مقاله

آنچه در این مقاله می خوانید

ثبت درخواست رایگان

جهت ثبت درخواست می بایست ابتدا وارد شوید