راهنمای سامانه ایرانداک گنج

انتشار: 17 مرداد 1403
به روز رسانی: 18 مرداد 1403
ایرانداک گنج

ایرانداک گنج فرصت دسترسی به تعداد بسیار زیادی از مقالات عملی و پژوهشی را در اختیار کاربران خود قرار می‌ دهد. هرکسی می ‌تواند به راحتی وارد این سایت شده و مقاله مورد نیاز خود را پیدا کرده و در ادامه نسبت به دانلود مقاله اقدام کند.

با تعریف قابلیت جستجوی پیشرفته در سامانه ایرانداک، شما می ‌توانید در کوتاه ترین زمان ممکن یک مقاله خاص را پیدا کنید که شاید یافتن آن بدون سایت ایرانداک نیاز به جستجوی چند ساعته داشته باشد. به جز مقالات علمی مواردی مثل پایان نامه ‌ها، رساله‌ ها و پروپوزال‌ ها نیز در دسته بندی ‌های جداگانه در این سایت برای کاربر در دسترس هستند. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا گنج ایرانداک را خدمت شما معرفی کرده و نحوه ورود به آن را برایتان توضیح دهیم.

ایرانداک گنج چیست؟

گنج ایرانداک یک پایگاه اطلاعات علمی و فناوری است که به صورت تخصصی در زمینه ثبت پایان نامه‌، مقاله و پروپوزال فعالیت دارد. هر روزه تعداد زیادی از علاقه مندان به حوزه علم و فناوری و مقاله نویسی به سایت ایرانداک مراجعه می کنند.

افرادی که به سراغ ایرانداک می ‌روند، می ‌توانند از طریق قابلیت‌ های جستجوی ویژه، مقالات مدنظر خود را پیدا کنند. اما برای استفاده از ایرانداک گنج، باید با بخش‌ های مختلف آن آشنا شوید. این بخش‌ ها را در ادامه آورده‌ ایم:

بخش اول گنج ایرانداک

این بخش خود به چندین قسمت تقسیم می ‌شود که هر کدام از آن ها اطلاعات خاصی را به کاربر منتقل می‌کنند:

  1. خانه: بخش اصلی سایت که هربار بر روی آن کلیک کنید، به صفحه اصلی منتقل می‌ شوید.
  2. درباره: از طریق این قسمت، اطلاعاتی در مورد ایرانداک به شما داده خواهد شد.
  3. آمار: در قالب دسته بندی ‌هایی، آمار و ارقام مربوط به تمام مقالات ثبت شده در این قسمت اعلام می ‌شود.
  4. پرسش ‌های همیشگی: ایرانداک سعی می کند از طریق این بخش، جواب سوالات احتمالی پژوهشگران را بدهد.
  5. راهنما: به شما کمک می‌کند تا طریقه جستجوی مقاله در ایرانداک را بیاموزید.
  6. بیانیه‌ ها: در این قسمت به نکات و قوانین مهم در مورد انتشار مقالات علمی اشاره می‌ شود.
  7. تماس با ما: برای ارتباط با ایرانداک و ثبت انتقادات یا پیشنهادات یا ارائه درخواست خود می‌ توانید از این قسمت استفاده کنید.
  8. نام نویسی/ ورود : برای ثبت ‌نام اولیه یا ورود به سایت در دفعات بعد از ثبت ‌نام، باید از این بخش استفاده کنید.

بخش دوم ایرانداک گنج

این بخش مختص جستجوی مقاله می ‌باشد. به این صورت که شما باید اطلاعاتی مثل عنوان مقاله را به سایت بدهید و دسته بندی آن را مشخص کنید تا سایت مقاله را برای شما پیدا‌ کند. بعد از وارد کردن نام مقاله، با کلیک بر روی گزینه جستجو فرآیند پیدا کردن مقاله مدنظر شما آغاز خواهد شد.

بخش سوم ایرانداک گنج

قابلیت جستجوی پیشرفته نیز در ایرانداک گنج وجود دارد. در جستجوی پیشرفته، نیاز است به جزئیات بیشتری در مورد مقاله اشاره کنید تا سایت آن را به صورت تخصصی جستجو کند.

بخش چهارم گنج ایرانداک

در این قسمت، اطلاعاتی در مورد تعداد مقالات، پایان نامه ‌ها، رساله ‌ها و پروپوزال ‌های مقاطع تخصصی درج شده است. این بخش در واقع حجم مطالب موجود در داخل سایت را به کاربر نشان می ‌دهد.

راهنمای عضویت در ایرانداک گنج

عضویت در ایرانداک گنج

برای اینکه بتوانید از مقالات ایرانداک گنج استفاده کنید و دانلود مقاله را از طریق این سایت انجام دهید، باید مراحل عضویت در این سایت را پشت سر بگذارید.

ثبت نام در سامانه ایرانداک کار سختی نیست و خودتان می توانید بدون مشکل اینکار را انجام دهید. در ادامه مراحل عضویت و نام نویسی در ایرانداک آورده شده است:

  1. در قدم اول، باید آدرس سایت ایرانداک گنج را جستجو کنید. برای این کار آدرس اینترنتی ganj.irandoc.ac.ir را در مرورگر خود وارد کنید تا به سایت ایرانداک بروید. در ادامه از بخش بالایی می‌توانید به گزینه نام نویسی/ ورود دسترسی داشته باشید.
  2. پس از وارد شدن به بخش ثبت نام، بر روی گزینه “نام نویسی” کلیک کنید. با این کار فرم ثبت نام برای شما روی سایت نمایش داده می‌شود و باید آن را با اطلاعات شخصی خود پر کنید. پس از تکمیل فرم، مجدد بر روی گزینه “نام نویسی” کلیک کنید.
  3. بعد از اتمام مراحل عضویت در سایت، یک نام کاربری و گذرواژه برای کاربر تعریف می‌شود که این گذرواژه در دفعات بعدی برای ورود کاربر به سایت ایرانداک گنج، مورد نیاز خواهد بود. پس آن را فراموش و یا گم نکنید.

ورود به گنج ایرانداک

کسانی که در سامانه ایرانداک ثبت نام کرده باشند، در دفعات بعدی می‌توانند به راحتی وارد سایت شده و به دنبال مقاله یا پایان نامه مدنظر خود بگردند. مراحل ورود به سامانه به صورت زیر است:

  1. ابتدا باید از طریق نشانی ganj.irondoc.ac.ir وارد سایت ایرانداک شده و از طریق گزینه نام نویسی/ ورود به قسمت مربوطه بروید.
  2. پس از این، پنجره‌ای در مقابل شما باز خواهد شد که دو فیلد خالی در آن مشاهده می‌شود. در فیلد اول باید ایمیل خود را وارد کنید و فیلد دوم مربوط به رمز حساب کاربری شما می‌باشد.
  3. بعد از پر کردن فیلدهای مربوطه، با انتخاب گزینه “ورود” می‌توانید وارد سایت ایرانداک گنج شوید و نسبت به دانلود مقاله و پیگیری فعالیت‌های پژوهشی خود اقدام کنید.

بازیابی رمز عبور گنج ایرانداک

بازیابی رمز عبور گنج ایرانداک

در قسمت قبلی اشاره شد که برای ورود به سامانه ایرانداک، باید رمز عبور خود را که در هنگام عضویت در سایت تعریف کرده‌اید، به خاطر داشته باشید. اما اگر رمز عبور خود را فراموش کرده باشیم، چطور می‌توانیم وارد حساب کاربری خود شویم؟ خوشبختانه از طریق قابلیت بازیابی رمز عبور، این مشکل حل می‌شود. برای اینکار باید همان مراحل ورود به ایرانداک را طی کنید اما به جای وارد کردن رمز عبور در کادر خالی، گزینه “بازیابی رمز عبور” را بزنید تا به بخش مربوط به این قابلیت منتقل شوید. در ادامه سایت از شما ایمیلتان را درخواست می‌کند تا گذرواژه جدید را برای شما ارسال کند.

سخن پایانی

در این مقاله از وبسایت فیلینکو به بررسی سایت ایرانداک گنج پرداختیم. در صورتی که در مورد ورود به این وبسایت و امکانات آن سوالات بیشتری دارید، حتما در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات
نظری ثبت نشده است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای ارسال نظر ابتدا وارد شوید.
نوشته های مرتبط با این مقاله

آنچه در این مقاله می خوانید

ثبت درخواست رایگان

جهت ثبت درخواست می بایست ابتدا وارد شوید