آموزش دانلود مقاله در ایرانداک

انتشار: 15 مرداد 1403
به روز رسانی: 16 مرداد 1403
آموزش دانلود مقاله در ایرانداک

یکی از دغدغه ‌هایی که برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد، دسترسی به متن پایان نامه می باشد. یکی از سایت هایی که از طریق آن می توان به عناوین نگارش شده داخلی دسترسی داشت و از طریق آن اقدام به دانلود مقاله نمود، سایت ایرانداک است. متقاضیان برای استفاده از امکانات سایت ایرانداک، باید در این وبسایت عضو شوند و سپس مقاله مورد نظر خود را در آن جستجو کرده و دانلود نمایند. برای آشنایی با جزئیات بیشتر از دانلود مقاله در ایرانداک همراه ما باشید.

آشنایی با سایت ایرانداک

یکی از مهم‌ترین مراحل در دوران تحصیل کارشناسی ارشد و دکتری، نگارش پایان نامه و ارائه آن می‌باشد. بسیاری از دانشجویان علاقه ‌مند هستند که پایان نامه و رساله های موجود را بررسی کنند تا با ایده‌ های جذاب تری، مقاله خود را بنویسند.

سایت ایرانداک با همین هدف راه‌ اندازی شده است. به طوری که هدف اصلی ایرانداک راهنمایی و هدایت بهتر دانشجویان می‌ باشد. در حقیقت ایرانداک وبسایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران است. پایگاه اطلاعات علمی ایران تحت عنوان گنج نیز از زیرمجموعه های ایرانداک به شمار می‌ رود.

با توجه به این موضوع، متقاضیان می‌ توانند از سایت ایرانداک برای دانلود مقاله و پایان نامه ها و رساله های مورد نیاز بهره ببرند. به طوری که متقاضیان می توانند با دانلود مقاله از ایرانداک، از موضوعات نگارش شده قبلی ایده بگیرند. همینطور با بررسی موضوعات پایان نامه های نگارش شده، از انتخاب موضوع تکراری نیز جلوگیری کنند.

تمامی پایان نامه‌ های تائید شده در کلیه دانشگاه ها، در سایت گنج ایرانداک درج شده است. متقاضیان از طریق سایت ایرانداک می توانند این پایان نامه ها را دریافت و مشاهده کنند. سایت ایرانداک از دهه 40 انواع پایان نامه، رساله، مقالات علمی، طرح‌ های پژوهشی و گزارش های دولتی را در سایت خود جمع آوری کرده است. متقاضیان با عضویت در این سایت، می توانند مقالاتی که در آن وجود دارد را دریافت و بررسی کنند.

نحوه دانلود مقاله در ایرانداک گنج

از جمله وبسایت های رسمی که در آن شاهد ارائه انواع مقاله، پایان نامه و رساله های داخلی هستیم، وبسایت گنج ایرانداک (ganj.irandoc.ac.ir) می‌ باشد. این پژوهشگاه دارای بیش از پنج دهه سابقه است و دارای سه مرکز و پژوهشکده می ‌باشد. اصلی ترین هدف این مجموعه ثبت اطلاعات پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا است.

نحوه دانلود مقاله از سایت ایرانداک، یکی از اصلی‌ ترین چالش ها برای متقاضیانی است که تصمیم به نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد و یا رساله دکتری می گیرند.

لازمه دانلود مقاله در ایرانداک، این است که متقاضیان ابتدا وارد وبسایت ایرانداک شوند و مراحل عضویت در آن را تکمیل کنند. دانشجویان پس از تکمیل روند ثبت نام در سایت ایرانداک و در انتهای بخش جستجوی سایت، می توانند انواع پایان نامه را جستجو کرده و دانلود کنند. بنابراین فرقی نمی کند قصد دسترسی به مقالات سایت گنج ایرانداک را به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه دارید، نکته مهم عضویت در این سامانه برای دسترسی به مقالات پژوهشی است.

متقاضیان ابتدا باید وارد سایت گنج ایرانداک (ganj.irandoc.ac.ir) شوند و سپس از قسمت مربوط به نام نویسی، برای عضویت در این سامانه اقدام کنند. پس از تکمیل فرم نام نویسی و تائید ایمیل در این صفحه، عضویت افراد در این سامانه نهایی می‌شود. در نهایت برای استفاده از خدمات این وبسایت باید وارد حساب کاربری خود شوید و سپس از طریق بخش‌های مرتبط با جستجو، مقاله و یا پایان نامه مورد نظر را دریافت کنند.

راهنمای گام به گام نحوه دانلود مقاله در ایرانداک

در این قسمت به منظور راهنمایی شما همراهان گرامی سایت فیلینکو، راهنمای گام به گام نحوه دانلود مقاله در ایرانداک را آورده ایم.

  • مرحله 1 : به سایت گنج ایرانداک به نشانی اینترنتی “irandoc.ac.ir” مراجعه کنید.
  • مرحله 2 : در این مرحله برای ورود به سایت، باید از منوی بالای سایت، بر روی گزینه ” نام نویسی/ ورود ” کلیک نمایید.

مرحله 2 از نحوه دانلود مقاله در ایرانداک

  • مرحله 3 : در این مرحله، صفحه جدیدی پیش روی شما قرار می‌گیرد، بر روی عبارت “کاربر تازه هستم” کلیک کنید. (اگر از قبل فرآیند ثبت نام در سایت ایرانداک را تکمیل کرده‌ اید، بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.)

مرحله 3 از نحوه دانلود مقاله در ایرانداک

  • مرحله 4 : در این مرحله باید فرم ثبت نام را تکمیل کنید. در فرم نمایش داده شده، باید اطلاعاتی شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، جنسیت، تاریخ تولد، رایانامه (ایمیل)، شماره تلفن همراه، گذرواژه و… وارد شوند.
  • مرحله 5 : بعد از تکمیل فرم و همینطور فعالسازی تیک گزینه‌های نمایش داده شده، در نهایت باید بر روی گزینه “نام نویسی” کلیک نمایید.

در این مرحله به آدرس ایمیلی که در فرم ثبت وارد کرده‌اید، یک رمز عبور ارسال خواهد شد. جهت تائید نهایی ثبت نام و امکان ورود به وبسایت گنج ایرانداک، باید ایمیل خود را تائید کنید. پس از تائید ایمیل، می‌توانید در قسمت سرچ، مقاله، پایان نامه و یا رساله مورد نظرتان را جستجو کنید.

مراحل جستجو پایان نامه در ایرانداک

پس از اینکه مراحل ثبت‌ نام در سایت ایرانداک را تکمیل کردید، می‌ توانید مطابق با مراحل زیر برای دانلود مقاله در ایرانداک اقدام کنید.

  • مرحله 6 : وارد حساب کاربری خود شوید.
  • مرحله 7 : در قسمت جستجو، عنوان مقاله مورد نظر خود را وارد کنید. در بخش جستجوی پیشرفته نیز امکان جستجوی مقاله بر اساس عنوان مقاله، دانشگاه و پدیدآور وجود دارد.

در نظر داشته باشید که هر کاربری اجازه دانلود بی نهایت مقاله را از طریق ایرانداک ندارد. هر کاربر مجاز به دریافت تعداد مشخصی از پایان نامه می‌باشد. بنابراین در دریافت و دانلود مقاله در ایرانداک، دقت داشته باشید که فقط مقالاتی که به آن‌ها نیاز دارید را دانلود کنید. اینگونه از فرصت های محدودی که برای دانلود مقالات در سایت ایرانداک دارید، به بهترین نحو استفاده خواهید کرد.

سخن پایانی

فیلینکو یکی از مجموعه هایی است که زمینه دسترسی به اسناد معتبر علمی لاتین شامل مقالات را برای شما فراهم می کند. شما عزیزان که به دنبال دسترسی به اسناد معتبر علمی لاتین در کشورمان هستید، می‌ توانید از خدمات فیلینکو بهره مند شوید.

 

نظرات
نظری ثبت نشده است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای ارسال نظر ابتدا وارد شوید.
نوشته های مرتبط با این مقاله

آنچه در این مقاله می خوانید

ثبت درخواست رایگان

جهت ثبت درخواست می بایست ابتدا وارد شوید