آموزش دانلود مقاله از آکسفورد

انتشار: 26 شهریور 1403
به روز رسانی: 26 شهریور 1403
دانلود مقاله از آکسفورد

اگر دانشجو یا محقق هستید یا مقالات علمی را دنبال می کنید، حتما با پایگاه های دسترسی به مقاله سر و کار دارید. این سایت ها علاوه بر ارائه مقاله در زمینه های مختلف به گسترش مرز های علم کمک می کنند. همچنین با دنبال کردن آن ها می توان از یافته های جدید علمی اطلاع یافت. سایت های مختلفی در این زمینه به شما کمک میکنند. این مقاله به پایگاه آکسفورد یا oxford journal اختصاص دارد. در ادامه نحوه جستجو در این سایت و دانلود مقاله از آکسفورد شرح داده خواهد شد.

شایان ذکر است که وبسایت فیلینکو، خدمات دانلود مقاله را به صورت رایگان ارائه می دهد و می توانید از لینک فوق برای این منظور استفاده نمایید.

وبسایت آکسفورد چیست؟

این وبسایت یکی از بزرگ ترین و پر کاربرد ترین وبسایت های دسترسی به مقاله است. پایگاه آکسفورد توسط دانشگاه آکسفورد ارائه شده است و انتشارات این دانشگاه در سال های 1900 ژورنال آکسفورد را تاسیس کرد. این پایگاه، حدود 375 ژورنال معتبر علمی را پوشش می دهد و سال های زیادی است که به منبع مطالعه اهالی علم تبدیل شده است. ژونال های آکسفورد، در زمینه های مختلفی از جمله علوم و ریاضیات، علوم پزشکی، علوم انسانی و حقوق و… مقالات علمی را ارائه می دهند.

ژورنال های آکسفورد جزو ژورنال های معتبر جهان هستند و برای منتشر شدن در این پایگاه، داوری می شوند. در نتیجه ی اعتبار علمی بالای این ژورنال ها، آکسفورد یکی از قدیمی ترین و بهترین پایگاه های مقاله به شمار می رود. علیرغم قدیمی بودن آکسفورد، مقالات و اطلاعات علمی آن همواره به روز رسانی می شوند. این امر باعث می شود بتوان از این پایگاه برای اطلاع یافتن از دستاورد های جدید علمی استفاده کرد.

آموزش جستجوی مقاله در آکسفورد

آموزش جستجوی مقاله در آکسفورد

ابتدا با سرچ academic.oup.com وارد سایت می شویم.  برای سرچ مقاله از موتور جستجوی سایت استفاده می کنیم. می توانیم برای مرور مقالات ژورنال ها، از گزینه Explore journals استفاده کنیم که ژورنال ها از حروف A تا Z دسته بندی شده اند.

علاوه بر ژورنال ها، آکسفورد کتاب های زیادی را نیز پوشش می دهد. برای سرچ در کتاب ها کافیست گزینه بالای نوار سرچ را از journals به books تغییر دهیم.

از آن جایی که این وب سایت مخزن بزرگی برای مقالات به شمار می رود، دو نوع جستجوی ساده و پیشرفته ارائه شده است که به توضیح هر کدام می پردازیم.

جستجوی ساده در آکسفورد

این موتور جستجو به شما این امکان را می دهد که مقاله مورد نظرتان را با جستجوی عنوان آن پیدا کنید. کلمات کلیدی را نیز می توانید استفاده کنید.

جستجوی پیشرفته مقاله در آکسفورد

اگر به تعدادی مقاله یا مقالاتی با تفکیک و موضوعات مختلف پیدا کنید، می توانید از جستجوی پیشرفته مقاله در آکسفورد استفاده کنید. جستجوی پیشرفته به شما این امکان را می دهد که مقاله ها را با فیلتر های مختلف دسته بندی کرده و به شما نتیجه دقیق تری تحویل دهد. برای این کار، در کنار باکس جستجو، Advanced search را انتخاب کنید. گزینه های مختلفی مثل تاریخ انتشار، نویسنده یا یک ژورنال خاص در اختیار شما قرار می گیرد تا نتیجه دقیق تری از جستجو بدست بیاورید.

پس از جستجو و یافتن مقاله موردنظر می توانید مقاله و یا چکیده آن را مطالعه کنید.

یکی از ویژگی های جذاب پایگاه آکسفورد این است که با پایین تر کشیدن صفحه اصلی، می توانید از آخرین یافته های علمی زمینه های مختلف مطلع شوید و آن ها را دنبال کنید. این ویژگی آکسفورد، برای تمامی رشته ها از جمله پزشکی، ریاضیات، علوم اجتماعی و… موجود است.

  • Latest in arts and humanities
  • Latest in law
  • Latest in medicine and health
  • Latest in science and mathematics
  • Latest in social sciences

نحوه دانلود مقاله از آکسفورد

به دلیل رعایت قوانین کپی رایت، امکان دانلود مقالات در پایگاه آکسفورد وجود ندارد. برای دسترسی به فایل مقالات، باید هزینه پرداخت کنید. یا اگر کتابخانه دانشگاه شما این اشتراک را تهیه کرده باشد، می توانید از آن استفاده کنید. برای دانلود هر مقاله، لازم است که حدود 40 دلار هزینه پرداخت کنید.

وب سایت های مختلفی نیز امکان دانلود مقاله از آکسفورد را فراهم می کند. بدین صورت که شما اشتراک دانلود مقاله آن وب سایت را تهیه می کنید. سپس با وارد کردن لینک مقاله موردنظرتان یا کد DOI مقاله (که در وب سایت آکسفورد در صفحه ای که مقاله نشان داده می شود قابل دسترسی است) دانلود فایل مقاله به صورت PDF ممکن می شود.

سایت های ایرانی و خارجی زیادی در این زمینه مشغول هستند و می توانید از آن ها استفاده کنید. اما همگی این روش ها مستلزم پرداخت هزینه است. نحوه دانلود مقاله از آکسفورد بصورت رایگان در ادامه توضیح داده شده است.

دانلود مقاله از آکسفورد به صورت رایگان

دانلود مقاله از آکسفورد به صورت رایگان

دانلود مقاله از آکسفورد بصورت رایگان امکان پذیر است. برای این کار باید از سایت دانلود مقاله “Sci-hub” استفاده کنیم. این وب سایت با دور زدن قوانین کپی رایت نویسندگان امکان دانلود رایگان را فراهم می کند. بنابراین، یک وب سایت غیرقانونی است. به هر حال کاربران زیادی از این سایت استفاده می کنند.

محققان و اعضای سایت های پولی، صفحات خود را به sci-hub اهدا می کنند. این وب سایت یک کپی از مقالات موجود در آن تهیه می کند و در دسترس قرار می دهد. تقریبا هر مقاله ای که مدنظرتان باشد می توانید از این سایت دانلود کنید. برای راهنمای کامل، مقاله دانلود مقاله از sci-hub را می توانید مطالعه کنید.

سخن پایانی

برای فعالیت در عرصه علم و پژوهش جهان امروز، نیازمندیم تا به نحو احسن از منابع متعددی که در اختیارمان قرار داده شده استفاده کنیم. مرز های علم و دانش برداشته شده اند و علاقمندان می توانند به مقالات و یافته های علمی سرتاسر جهان دست پیدا کنند. همچنین محققان عرصه های مختلف می توانند باهم در ارتباط باشند و از کارهای جدید علمی یکدیگر اطلاع داشته باشند. این امر به گسترش علم و پژوهش در جهان امروزی بسیار کمک کرده است.

سعی ما بر این است که با انتشار مقالات مرتبط، برخی از این بستر های مفید پژوهشی را معرفی کنیم. در این مقاله به دانلود مقاله از آکسفورد با توضیحات کامل پرداختیم.

نظرات
نظری ثبت نشده است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای ارسال نظر ابتدا وارد شوید.
نوشته های مرتبط با این مقاله

آنچه در این مقاله می خوانید

ثبت درخواست رایگان

جهت ثبت درخواست می بایست ابتدا وارد شوید